Ledenvergadering 2018

Volg ons ook op:

Jazz Club Assen

Ledenvergadering 4 april 2018

Op 4 april is in de Hertenkamp de jaarlijkse ledenvergadering van JCA gehouden. Hier waren naast 6 bestuursleden  16 leden aanwezig.  Het bestuur is op zoek naar versterking liefst met wat jongere bestuursleden.

De commissie Jazz by Bike is bezig met de voorbereiding van JBB 2018 op 2 september 2018. Voorgestelde route is van de Herberg van Loon (Free Time Dixielanders), via Van Veen in Witten (Jazzterdays) naar de Hertenkamp in Assen (Yes That’s Swing ). Het verdere jaarprogramma wordt binnenkort bekend gemaakt.

Het bestuur probeert komend seizoen weer een mix aan stijlen te presenteren,  maar de Oude Stijl blijft geliefd bij de leden. Ook wordt nog gepleit voor dansbare muziek. Lid Piet Keun gaat weer de affiches ontwerpen. Henk de Geeter blijft de webmaster van de site. Het gastenboek op de site is om diverse redenen gestopt.

Penningmeester Peter  Williams geeft een toelichting op de jaarrekening 2016-2017. Het ledenbestand  staat nu op 322 leden. Voor het  Jazzcafé  op de derde donderdag van de maand in café Lodewijk Napoleon 1809 stelt JCA ook een bedrag beschikbaar. De kascommissie gaat akkoord met de opstelling van de rekening.

Als nieuw lid van de kascommissie wordt benoemd,Wanda van der Leij naast Jelte Grondsma en als reserve Cor de Bruyn.

De contributie wordt op basis van de begroting niet gewijzigd. Ook de prijs van seizoenkaart  blijft  gelijk € 50,-per persoon. Wel  wordt de entreeprijs  verhoogd  naar  € 9,50 voor leden en € 15,- voor niet leden.

In de rondvraag komt de afstemming van diverse jazzactiviteiten in Assen aan de orde b.v. in de Nieuwe Kolk, Podium Zuidhaege en in de Bonte Wever.

Ter kennismaking kunnen bij de Jazzclub kandidaat leden door de leden éénmaal  gratis geïntroduceerd  worden. Aandacht wordt gevraagd voor de geluidskwaliteit van de presentatie microfoon, zodat deze goed verstaanbaar is in de hele zaal.

Hans Mijsbergh